Novinky & Aktuality

Amazon chce cez internet predávať aj autá

(21.11.2023)

Čo by ste povedali na to, keby ste si kompletne online objednali auto? Priekopník v oblasti online predaja, Amazon, chystá veľkú novinku. Zoznam produktov, ktoré predáva chce doplniť aj o automobily od značky Hyundai. Celú proces bude prebiehať tak, že po uskutočnení online nákupu si zákazník bude môcť vybrať, či si auto vyzdvihne na konkrétnom predajnom mieste, alebo mu bude doručené priamo domov. Túto možnosť budú môcť najskôr využiť zákazníci z Ameriky a ak sa osvedčí, je možné, že Amazon ju prinesie aj do ostatných častí sveta.

Otázne je, či je vhodné takýmto spôsobom predávať práve automobily. Keďže ide o pomerne vysokú investíciu a auto je niečo, čo zákazník bude využívať pravidelne, prehliadka modelu auta a testovacia jazda má svoje opodstatnenie. Preto bude určite zaujímavé sledovať, ako na takúto novinku zareagujú zákazníci a ako často ju budú využívať.

Hyundai bude v Nórsku predávať iba jeden typ áut. Viete prečo?

(28.12.2022)

Nórsky automobilový trh je špecifický v tom, že na ňom výrazne dominujú elektromobily. Poľa štatistík ich predaj prekročil 80 % z celkových predaných áut v tejto krajine. Na tento trend zareagovala kórejská automobilová značka Hyundai už pred dvomi rokmi, keď zo svojho portfólia pre túto krajinu kompletne vyradila vozidlá so spaľovacím motorom. V súčasnosti v Nórsku predáva iba plug-in hybridy a elektrické autá. To sa od nového roka zmení, pretože automobilka vyradí ďalší typ vozidiel, ktorým sú hybridy. Nórski motoristi si tak od tejto značky budú môcť kúpiť iba elektromobil. Možno teraz krútite hlavnou, ide však o opodstatnené rozhodnutie. Až 93 % z celkového predaja Hyundai tvoria v Nórsku práve e-autá.

V ostatných krajinách vrátane Slovenska sa nič nemení a od Hyundai si tu môžeme zakúpiť klasické autá jazdiace na benzín, tiež hybridy a aj elektromobily. Časom sa ukáže, či sa táto kórejská automobilka rozhodne takto upraviť produktové portfólio aj v iných krajinách.

Sú automobilky na Slovenskú oprávnené zisťovať očkovanosť zamestnancov?

(29.10.2021)

Slovenská ekonomika je do veľkej miery viazaná na výrobu automobilov. Ak by sa z dôvodu zhoršenia pandemickej situácie museli výrobné závody zatvoriť, pre našu ekonomiku by to mohlo mať fatálne následky. Preto je na mieste otázka, ako sa automobilky stavajú k problematike očkovania zamestnancov. Ústava firmám síce umožňuje, aby kontrolovali, či sú ich zamestnanci proti covidu zaočkovaní alebo nie. Minister práce však na zamestnávateľov apeloval s tým, že s kontrolou zaočkovanosti by nemali súvisieť žiadne postihy a Zákonník práce by mal byť v tejto súvislosti novelizovaný.

Jednotlivé automobilky organizovali viacero aktivít na podporu očkovanosti zamestnancov. Volkswagen bol jeden z prvých zamestnávateľov na Slovensku, ktorý svojim zamestnancom priniesol možnosť dať sa zaočkovať. Možnosť zaočkovať sa mali pritom nielen pracovníci závodu, ale aj ich rodinní príslušníci. Spoločnosť tiež z vlastnej iniciatívy pripravila internú informačnú kampaň, ktorá má zamestnancom poskytnúť všetky potrebné informácie o očkovaní.

Automobilka Stellantis v Trnave tiež organizovala viacero očkovacích kampaní. Jednu v trnavskom očkovacom centre a ďalšie dve priamo vo svojom areály. Odhad je taký, že zaočkovaná by mala byť približne polovica zamestnancov. Automobilový výrobca KIA, ktorý sídli v Tepličke nad Váhom, presný počet zaočkovaných zamestnancov tiež nepozná. Rovnako ako ostatné automobilky, aj táto sa rozhodla zorganizovať očkovaciu kampaň. Koncom septembra sa pracovníci mohli nechať zaočkovať priamo v priestoroch automobilky.

UNIQA preberá poisťovňu AXA

(20.10.2020)

Zo slovenského trhu odchádza poisťovňa AXA. Jej aktíva odkúpila UNIQA, ktorá sa stane jej nástupcom na Slovensku, v Česku a tiež Poľsku. Proces zlúčenia týchto dvoch spoločností bol dokončený ku dňa 15.10.2020, kedy boli udelené potrebné povolenia.  V ostatných krajinách bude značka AXA pôsobiť aj naďalej. 

Táto zmena však na klientov nebude mať žiadny dopad. Všetky zmluvy spoločnosti AXA sú naďalej platné a nebudú v nich vykonané žiadne úpravy bez súhlasu klienta. Produkty od tejto poisťovne sú naďalej dostupné a klienti si ich môžu uzatvárať. Rovnako naďalej fungujú všetky telefonické aj e-mailové kontakty a klientske centrá. Zmena týchto náležitostí nastane až v januári 2021, pričom klienti budú včas informovaní. 

UNIQA patrí v strednej a východnej Európe do prvej päťky poisťovacích spoločností. Prevzatím poistných kmeňov spoločnosti AXA v strednej Európe ešte viac posilní svoje stabilné postavenie. Na slovenskom trhu zvýši svoj trhový podiel na viac ako 10% a vstúpi na dôchodkový a investičný trh.  Zároveň jej bol ponechaný rating „A“ agentúry Standard & Poor´s, ktorý potvrdzuje jej stabilnú bonitu a finančnú silu.

Ostane Lada na slovenskom trhu?

(24.4.2019)

Podľa nových emisných štandardov musia automobiloví výrobcovia znížiť flotilové emisie CO2 na úroveň 95g/km. Takéto sprísnenie podmienok môže viacerým výrobcom skomplikovať výrobu. Za nedodržanie novostanovených štandardov však hrozia vysoké pokuty, ktoré sa môžu vyšplhať až do výšky niekoľko miliárd eur. Rozšírením výrobného portfólia o hybridy alebo elektrické automobily sa zníži celková priemerná hodnota CO2 v tabuľke, ktorá je predávaná Európskej únii. Automobilka Lada však akýto typ automobilu zatiaľ nevyrába a vývoj a následné zavedenie výroby hybridného alebo elektrického automobilu by Lada už do aktivácie nových noriem nestihla. Preto pristupuje k inému riešeniu. Automobilka sa plánuje postupne stiahnuť z európskeho trhu pričom do budúcna chce upraviť svoju globálnu stratégiu a neskôr sa vrátiť na tieto trhy. Zatiaľ sa ruský automobilový výrobca sťahuje z Nemecka, Rakúska, Nemecka, Bulharska a Litvy. Slovenské zastúpenie značky oficiálne vyjadrenie k tejto situácii ešte neposkytlo.

Bezpečnosť a komfort na prvom mieste

(8.5.2018)

Preferencie slovenských motoristov sa tiež postupne menia. V minulom roku výrazne vzrástol záujem o športovo-úžitkové autá, ktoré pre motoristov predstavujú ideálnu kombináciu bezpečnosti a komfortu. Veľkou výhodou automobilov SUV je vyšší posed, ktorý vodičovi umožňuje lepší prehľad o dianí na ceste. Plusom je aj veľký vnútorný priestor, ktorý využijú najmä rodiny s deťmi alebo motoristi prevážajúci veľký náklad. Podľa štatistík vzrástol predaj tohto typu automobilov až o 43 % a počet inzerátov ponúkajúcich na predaj práve jazdené SUV presiahol počet 580 tisíc. Slováci majú naďalej v obľube aj vozidlá typu kombi a hatchbag. Pokles dopytu bol naopak zaznamenaný pri pick-upoch, ktoré sú v súčasnosti pre motoristov menej atraktívne.

Záujem motoristov o vozidlá s pohonom všetkých štyroch kolies tiež stúpol a populárne sú aj automobily s automatickou prevodovkou. Taktiež výbava doplnená tempomatom zohráva kľúčovú úlohu pri výbere nového vozidla pre čoraz väčší počet motoristov. Štatistiky potvrdzujú, že slovenskí motoristi sa pri výbere nového vozidla riadia najmä úrovňou bezpečnosti, výkonu a komfortu pri jazdení. Kúpou nového auta sa to však nekončí. Ak aj vy patríte k jednému zo šťastných vlastníkov SUV-čka, nezabúdajte ani na havarijné poistenie. Na veľkom vozidle stojí oprava či výmena súčiastky značné peniaze. Havarijné poistenie vás nekryje len pre prípad nehody, ale finančne kryje aj iné škody, ktoré na vašom SUV vzniknú v dôsledku živelnej udalosti či vandalizmu. Využite preto kalkulačku od Netfinancie.sk, ktorá vám jednoducho porovná ponuky jednotlivých poisťovní. Potom si už stačí len vybrať tú najvýhodnejšiu.

Auto zo zahraničia si už môžete na Slovensku zaregistrovať!

(8.8.2014)

Ak ste niekedy snívali o vozidle dovezenom zo zahraničia, určite ste veľmi rýchlo precitli. Zaregistrovať takéto vozidlo u nás totiž nebolo vždy jednoduché. To sa však nedávno zmenilo vďaka jednému unikátnemu súdnemu procesu, ktorý sa dostal až pred Európsky súdny dvor.

Vozidlá s pravostranným riadením sa na Slovensku nedali do nedávna vôbec zaregistrovať. Majiteľ takéhoto auta mal na výber z dvoch možností: buď vozidlo prerobiť za nemalé peniaze na ľavostranné alebo jazdiť bez zmeny auta aj značky, teda nechať vozidlo zaregistrované aj naďalej v krajine pôvodu. Ani jedna z možností nebola veľmi vyhovujúca, a preto sa viacerí vodiči uchyľovali k tzv. pirátskemu jazdeniu na čierno. Vďaka nedávnej súdnej žalobe, ktorá sa dostala až pred Európsky súdny dvor, sa však už na Slovensku aj v ostatných členských štátoch nesmú robiť žiadne obštrukcie zabraňujúce registrácii takýchto vozidiel. Nikto by rovnako nemal od majiteľa takéhoto vozidla požadovať jeho prerobenie na ľavostranné. Či sa ukáže táto zmena v legislatíve ako vítaná slovenskými vodičmi ukáže až čas. Dúfať však treba predovšetkým v to, že sa táto zmena neprejaví na zvýšenom množstve dopravných nehôd. Viacerí kritici si totiž myslia, že viesť pravostranné vozidlo v krajine, kde sa jazdí vľavo, môže viesť k dopravným nehodám a celkovo zvyšovať nebezpečenstvo na cestách.

Pneumatiky nie sú lacný špás, radšej si ich poistite...

(24.9.2013)

Asi každý motorista dobre vie, že s prezúvaním pneumatík nie je len oštara, ale to každoročne aj niečo stojí. Navyše kupovať nové pneumatiky, hoc to nie je každý rok, celkom citeľne zasiahne rodinný rozpočet. Aj preto by mnohých vodičov mohol potešiť práve nový produkt poisťovne AXA Assistance.

Týmto produktom nie je nič iné ako poistenie pneumatík. Za cenu 80 Eur môžete získať non stop asistenčné služby, ktoré sú dostupné po celý rok aj cez víkendy a sviatky. V rámci týchto služieb vám v prípade poistnej udalosti príde pomôcť technik, ktorý vám buď opraví poškodenú pneumatiku, alebo ju vymení za novú. Ak sa stane, že na mieste nebude možné vzniknutú škodu na pneumatike opraviť, poistenie pneumatík vám zaistí bezplatný prevoz do najbližšieho pneuservisu. Ak vás tento nový poistný produkt zaujal, získať ho môžete buď priamo v poisťovni alebo u sprostredkovateľských predajcov pneumatík a pneuservisov.

Pohlavná smernica vyrovnala poistné sadzby

(21.11.2012)

Nové nariadenie Európskej komisie zrovnoprávňuje ženy už aj v poistení – na základe novej smernice majú totiž ženy platiť za poistenie viac ako doteraz. Vyrovnanie poistných sadzieb by malo byť u nás zavedené najneskôr do 21. decembra 2012.

Pohlavná smernica sa pritom nebude týkať len životných či dôchodcovských poistiek, ale aj zákonného poistenia motorového vozidla. Hoci bola pôvodná myšlienka dobrá, „rozhodnutie Európskeho súdneho dvora zasiahne obidve pohlavia negatívne“ tvrdí asociácia poisťovní. Podľa asociácie je totiž každý poistný produkt rozdielne výhodný pre muža a inak pre ženu, a teda ani toľko ospevované „zrovnoprávnenie“ nesplní očakávania poistníkov.